Futureproof blijf je door meerwaarde te creëren, iets wat ze bij HH Garden goed begrijpen. “Wij zijn geen ‘box movers’ die machines importeren en daarna de doos bij onze dealers afleveren. Wij bouwen doelbewust aan partnerships, creëren brand awareness en focussen op kennisoverdracht. Dat maakt het verschil”, aldus Tom Nash, sales- en marketingmanager voor de Benelux.
Waarom zou je hem geloven? Wel, HH Garden (Hilaire Van der Haeghe) is al 125 jaar gespecialiseerd in compacte machines voor de land- en tuinbouw en wordt inmiddels geleid door de vierde generatie. Als je al zo lang in het vak zit, heb je wel wat geleerd. “We kijken naar de noden binnen onze sector, die overigens sterk in de lift zit. We merkten de laatste jaren een verschuiving in de rol van importeur, en spelen daar slim op in.”
Louter importeren en verdelen? Da’s passé. “We evolueerden naar een kenniscentrum voor dealers en eindklanten, met permanente ondersteuning en technische scholing.” Dat gebeurt enerzijds digitaal, maar ook ter plekke in de kantoren van HH Garden of op locatie bij de klant. “We organiseren bovendien vormingen bij fabrikanten voor intensieve trainingen, zoals recent voor Walker in Denver”, legt Tom uit.
Samenwerkingen met onder andere Tops International Arena zorgen zowel voor verdere naambekendheid van onze merken Iseki en Addax, als voor kennismaking met nieuwe markten. “We zijn continu op zoek naar nieuwe samenwerkingen in diverse sectoren”, zegt Tom.
Bovendien is het belangrijk om voortdurend te blijven evolueren. “Nieuwe markttrends zoals de groeiende interesse in synthetische brandstoffen, verschuivingen in het machinepark, investeringen in automatisatie… Het zijn allemaal essentiële ontwikkelingen om op te volgen en op in te spelen. En dat kan natuurlijk enkel door de aanhoudende inzet van ons fantastische team dat elke dag opnieuw zijn schouders zet onder het succes van HH Garden”, vertelt de marketingmanager trots.